Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    •  
    • ADVERTISING
      •  
      •  
    • Kocka do kocke, LEGO

    •  

    • Koliko je samo nestvarna pomisao da iz hiljade naizgled običnih, plastičnih kocki možete napraviti automobile, brodove, kuću iz snova? Koliko puta ste nagazili baš na jednu takvu kockicu i iznervirali se?
      Lego kockice čine kako delove različitih maketa tako i neizostavni deo detinjstva velikog broja ljudi.

      Lego je popularna linija konstruktivnih igračaka koje proizvodi LEGO Group, privatna kompanija sa sedištem Danskoj. Vodeći proizvod kompanije, Lego, sastoji se od šarenih plastičnih kockica i pratećeg niza zupčanika, malih figura i raznih drugih delova koji se mogu međusobno spajati, i na taj način napraviti skoro sve što se može zamisliti. Delovi se jednostavno spajaju i razdvajaju (ne koriste se lepak, makaze i slično) što doprinosi brzini sklapanja. Delovi su izrađeni od trajnih materijala, tako da igranje može da traje godinama. Kod Lego kockica, mašta je najbitnija, jer nije potrebna tehnička veština.
      Lego kocke su jedna od najomiljenijih igračaka za decu i odrasle. Ove kocke se koriste ne samo kod kuće, nego i u školama i vrtićima za razvijanje i logiku. One su već odavno prestale da budu samo igračkama, nego i predmetom obožavanja celog sveta. Ne postoji ni jedna zemlja u Evropi, koja nema svoj Lego fan klub. LJubitelji Lega sa celog sveta dolaze da se sretnu i popričaju o kockicama.


      Ime Lego, potiče od fraze „leg godt“, što na danskom znači: lepo se igraj. Od 1949. globalna potkultura lego se razvijala , prateće filmove , igre, takmičenja i šest tematskih zabavnih parkova.

      Moto LEGO Grupe je "Najbolje nikad nije previše dobro" . Ovaj moto je kreirao Ole Kirk da ohrabri svoje zaposlene da nikada ne štede na kvalitetu , to je vrednost u koju  je verovao snažno. Do 1951.godine plastične igračke čine polovinu proizvodnje LEGO kompanije.

      Duplo linija proizvoda LEGO Grupe , uvedena 1969.godine, podrazumeva kocke koje imaju dvostruku širinu, visinu i dubinu standardnih Lego kocki, i kao ciljnu grupu imaju mlađu decu.
      Godine 1978., Lego proizvela prve mini figure. Novi elementi su često objavljivani zajedno sa novim setovima .
      Lego Primo je linija kockica za veoma malu decu koja se odvijala između 2004. i 2006.godine. U 1995. Lego Bebi je pokrenut za bebe.

      U maju 2013. ,najveći Lego model ikada prikazan je u Njujorku , napravljen od preko 5 miliona kockica , 1:1 model  X-Wing, letelice iz popularne trilogije ‘’Ratovi zvezda’’.

      Od 1960., LEGO je objavio hiljade setova sa različitim temama , uključujući  gradove, prostore , robote , gusare , vozove , Vikinge , zamkove , dinosaurose , podvodna istraživanja i Divlji zapad.
      Iako postoje setovi koji imaju vojnu temu - kao što su Ratovi zvezda, nemački i ruski vojnici u Indijana Džouns setovima, Toj Stori zeleni vojnici, ne postoje direktno vojno - tematski skupovi u bilo kojoj liniji. Ovo je politika Ole Kirka Kristiansena koji ne želi da se rat izgleda kao dečija igra.
      Lego opseg je proširen tako da obuhvata dodatnu opremu- motore, zupčanike , svetla, senzore i kamere dizajnirane da se koriste sa Lego komponentama . Motori, baterije , svetla i prekidači se prodaju pod imenom “Power Functions” . Tehnčika linija koristi novije tipove preplitanja veze koje su još uvek kompatibilne sa starijim tipom veza kockica.

      Jedan od najvećih Lego setova ikad proizvedenih je izdanje Ratova zvezda. Ona je objavljena u 2007. i ima 5.195 komada .

      Lego kocke možemo videti u rukama beba, osnovaca, tinejdžera kao i starijih ljudi. One i dalje rasplamsavaju maštu ljudi širom sveta.Top of Form


    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
      • Blog

      • Da li Online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?
      • Da li Online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

        Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele? Usled razvoja   poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor? Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb ...

    •  
     
    •  
    • ADVERTISING
      •