Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • AMD predstavio AM1 platformu

    •  
    • Kompanija AMD nedavno je u Beogradu održala skup za domaće medije na kojem je predstavljena nova hardverska platforma AM1. Ideja iza ove platforme je nuđenje kompletno integrisanog rešenja sa dobrim performansama po pristupačnoj ceni. Jedna od prednosti je i velika fleksibilnost ka krajnjem korisniku zahvaljujući infrastrukturi koja pruža veliki broj opcija.

      Ova platforma sadrži dvojezgrane i četvorojezgrane AMD-ove APU-ove kodnog naziva “Kabini”, i to AMD Athlon i AMD Sempron, dok se za grafiku brine integrisana Radeon R3 grafika bazirana na Graphics Core Next arhitekturu.

       

      Sagovornici:

      Adam Kozak, Desktop Marketing Manager, AMD

      Saša Marinković, Senior Manager za tehnološki marketing, AMD 

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • AMD

        A world where the amazing power of AMD technology improves the quality of people's lives. AMD set a goal to enable affordable, accessible Internet connectivity and computing capabilities for 50 percent of the world's population by the year 2015. Lead through innovative, customer-centric solutions that empower businesses, enhance the digital lifestyle, and accelerate global digital ...
      • AMD

        A world where the amazing power of AMD technology improves the quality of people's lives. AMD set a goal to enable affordable, accessible Internet connectivity and computing capabilities for 50 percent of the world's population by the year 2015. Lead through innovative, customer-centric solutions that empower businesses, enhance the digital lifestyle, and accelerate global digital inclusion. AMD's culture is characterized by an indomitable will to succeed and prosper in one of the world's most challenging industries. At the heart of our unique and strong culture is the belief that people are the ultimate source of our competitive advantage. By living these core values, each one of us helps to deliver on our promises to customers, maximize shareholder value and ensure our enduring success. * Respect for People We respect people, honor diversity and treat each other fairly. These are the cornerstones of our culture and key to our ability to work successfully as a global team. Learn about what it’s like to work at AMD. * Integrity We operate with the highest standards of honesty and responsibility—as individuals and as a corporation—to be a role model worldwide through our business practices, community involvement and environmental stewardship. View our corporate responsibility mission and achievements. * Our Customers' Success We ensure our customers' ongoing success by forging deep relationships founded on our commitment to meet their diverse technology needs and a shared passion for excellence. Read about how AMD drives customer success. * Customer-Centric Innovation We lead through innovation—championing creative ideas and solutions that enable our customers to truly differentiate their solutions in the marketplace. * Initiative and Accountability We deliver on our promises to our customers, stakeholders and to each other by taking risks, seeking proactive solutions and assuming ownership of the results. At AMD, we take a measured approach to evaluate and continually improve global environmental efficiency, from how we run corporate facilities to how we develop products that deliver superior performance-per-watt. Learn more about AMD’s Green initiative at: www.amd.com/climate.

    •