Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Memorandum o saradnji sa kompanijom Cisco

    •  
    • Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije i "Cisko", jedna od najvećih svetskih kompanija u oblasti proizvodnje opreme za internet, potpisali su 10. septembra memorandum o razumevanju koji će omogućiti inteziviranje postojeće saradnje. Memorandum otvara mogućnost za intenzivniju saradnju sa kompanijom koja kao globalni lider u oblasti informacionih tehnologija i mrežnih rešenja predstavlja značajnog partnera za razvoj širokopojasnih mreža u Srbiji.

      Direktor kompanije Cisco za jugoistočnu Evropu Peter Hajdu rekao je da je ovo izuzetan dan i za Cisco i da će svojim ostalim partnerima u svetu vrlo rado preneti napredak u oblasti IT, koji je ostvaren u Srbiji.

      IT industrija učestvuje u bruto-domaćem proizvodu Srbije sa 4,5 odsto i donosi oko milijardu i po evra prihoda državi.

       

      Sagovornik  Rasim Ljajić,  potpredsednik Vlade i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija

      Sagovornik: Peter Hajdu generalni direktor kompanije Cisko za jugoistočnu Evropu   

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Cisco Systems, Inc

        At Cisco (NASDAQ: CSCO) customers come first and an integral part of our DNA is creating long-lasting customer partnerships and working with them to identify their needs and provide solutions that support their success. The concept of solutions being driven to address specific customer challenges has been with Cisco since its inception. Husband and wife Len Bosack and Sandy Lerner, both working ...
      • Cisco Systems, Inc

        At Cisco (NASDAQ: CSCO) customers come first and an integral part of our DNA is creating long-lasting customer partnerships and working with them to identify their needs and provide solutions that support their success. The concept of solutions being driven to address specific customer challenges has been with Cisco since its inception. Husband and wife Len Bosack and Sandy Lerner, both working for Stanford University, wanted to email each other from their respective offices located in different buildings but were unable to due to technological shortcomings. A technology had to be invented to deal with disparate local area protocols; and as a result of solving their challenge - the multi-protocol router was born. Since then Cisco has shaped the future of the Internet by creating unprecedented value and opportunity for our customers, employees, investors and ecosystem partners and has become the worldwide leader in networking - transforming how people connect, communicate and collaborate. Cisco has a proven track record of successfully capturing market transitions. Beginning in 1997 with the reality that Voice and Video would all be one, moving to the Networks of Networks in 2000 and the Network becoming the platform for all related technologies and the core of customer solutions, and the most recent market transition of Collaboration and Web 2.0 technologies. We owe much of this to our customers - as listening to their needs, ideas, challenges, etc. help define the future and what is needed for their success. Customers guide our strategy and we stay ahead of market shifts so that we are ready to help our customers evolve, as their industry and needs evolve. As market transitions evolve so do our product offerings - all to best meet customer needs. Over time, Cisco has evolved from Enterprise and Service Provider solutions to addressing customer needs in many other segments including Small, Consumer and Commercial. The network has truly become the platform for providing one seamless, transparent customer experience. As a result, Cisco and Cisco technology is changing the way we work, live, play and learn. We strive to be "Best in the World" and "Best for the World" - offering solutions that meet customer needs, exceed their expectations and contribute to the world in a positive way. Connecting and collaborating with others is a key element of Cisco's culture. Making the world a smaller place through technology and using it to enhance life experiences. That's the "Human Network" - a place where everyone is connected.

    •