Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Endpoint protection

    •  
    • Bezbednost podataka je, bez dileme, jedna od najvažnijih tema današnjeg poslovanja. Priroda pretnji, kao i način na koji se one distribuiraju i manifestuju se konstantno menjaju, pa su proizvođači softvera koji ima ulogu da zaštiti uvek pred novim izazovima. Tako je drugi dan sajma Bizit između ostalog bio posvećen i pitanjima bezbednosti podataka, a Denis Daničić iz kompanije Extreme održao je predavanje na kojem su prisutni imali priliku da saznaju kako na te izazove odgovara ESET sa svojim rešenjima.

      Extreme je inače Bizit-u bio prisutan tokom svih pet dana, od 12. do 16. maja, a posetioci su imali priliku da od stručnjaka ove kompanije dobiju zaista detaljne informacije ne samo o rešenjima namenjenim bezbednosti podataka, već i o korišćenju i licenciranju softvera u kompanijama, ali i da razreše druge softverske nedoumice koje su imali. Ko je to eventualno propustio da uradi tokom Bizit-a ima priliku da te informacije nađe i na Blogu kompanije Extreme gde se redovno objavljuju novi postovi posvećeni aktuelnim informatičkim temama.

       

      Sagovornik: Denis Daničić, inženjer tehničke podrška, Extreme

       

      blog.extreme.rs

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Extreme

        Firma Extreme d.o.o. osnovana je 1996. godine. Na samom početku jedna od osnovnih aktivnosti naše firme bio je posao distribucije kompjuterskih programa i pružanja korisničke podrške. Stečeno iskustvo bilo je veoma značajno za nastavak našeg rada, uspešnost u komunikaciji sa klijentima i zadovoljenje njihovih potreba. Prodaja softvera predstavlja jednu od osnovnih delatnosti firme ...
      • Extreme

        Firma Extreme d.o.o. osnovana je 1996. godine. Na samom početku jedna od osnovnih aktivnosti naše firme bio je posao distribucije kompjuterskih programa i pružanja korisničke podrške. Stečeno iskustvo bilo je veoma značajno za nastavak našeg rada, uspešnost u komunikaciji sa klijentima i zadovoljenje njihovih potreba. Prodaja softvera predstavlja jednu od osnovnih delatnosti firme Extreme. U ovom trenutku, Extreme je u prilici da na jedinstven način na našem tržištu ponudi zaokruženu paletu softverskih proizvoda koja obuhvata praktično sve vodeće svetske proizvođače softvera. U našoj ponudi su Microsoft, Corel, Adobe, Macromedia, Quark, Abbyy, Veritas, Symantec, Eset, Kerio, Borland, Sony Media Software, ACD Systems, Nero AG, Alt-N, Novel, C. Ghisler & Co, Graphisoft i drugi softverski proizvodi. Pružamo Vam mogućnost da Vaša firma pravilnim izborom softvera uz našu pomoć značajno smanji troškove poslovanja, održi korak sa konkurencijom, omogući kreiranje novih poslovnih rešenja i obezbedi pouzdanu infrastrukturu za Vašu delatnost. Naši mladi i obučeni kadrovi već poseduju veliko praktično iskustvo u pružanju postojećih i novih softverskih rešenja za visoke poslovne zahteve koji se danas postavljaju pred sve naše kompanije. Proširivali smo i jačali odnose sa velikim proizvođačima softvera o čemu govore i partnerski statusi sa nekim od vodećih firmi. Extreme d.o.o. je Microsoft Gold Certified Partner, Microsoft Certified Reseller, Microsoft Certified OEM System Builder, IBM Business Partner, Corel Authorized Gold Partner, Adobe CEEA Authorized Reseller, Alt-N Authorized Reseller, Veritas Select Partner, Kerio Authorized Reseller, Symantec Software Partner, Macromedia ovlašteni prodavac i zvanični predstavnik firme C. Ghisler & Co. za Srbiju i Crnu Goru. Mi se ovde ne zaustavljamo. Imamo veliku spremnost i energiju da radimo na sebi i da se usavršavamo, kako bi zajedno sa našim klijentima i poslovnim partnerima pomogli brži i lakši razvoj IT industrije u našoj zemlji. Više informacija potražite na www.extreme.rs

    •