Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Virtuelna realnost iz ugla kompanije Fujitsu

    •  
    • Na Fujitsu Forumu 2017 mogla su se videti Security rešenja za javni i privatni sektor, pametne kancelarije i učionice, roboti namenjeni za rad u industriji, 3D štampači, ali i platforme za poslovanje u izmenjenoj virtuelnoj realnosti.

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Fujitsu Technology Solutions

        Fujitsu Technology Solutions is the leading European IT infrastructure provider with a presence in all key markets in Europe, the Middle East and Africa, plus India, serving large-, medium- and small-sized companies as well as consumers. With its Dynamic Infrastructures approach, the company offers a full portfolio of IT products, solutions and services, ranging from clients to datacenter ...
      • Fujitsu Technology Solutions

        Fujitsu Technology Solutions is the leading European IT infrastructure provider with a presence in all key markets in Europe, the Middle East and Africa, plus India, serving large-, medium- and small-sized companies as well as consumers. With its Dynamic Infrastructures approach, the company offers a full portfolio of IT products, solutions and services, ranging from clients to datacenter solutions, Managed Infrastructure and Infrastructure-as-a-Service. Fujitsu Technology Solutions employs more than 10,000 people and is part of the global Fujitsu Group, which delivers IT-based business solutions to customers in 70 countries through a workforce of 175,000 employees. Headquartered in Tokyo, Fujitsu reported consolidated revenues of 4.6 trillion yen (US$47 billion) for the fiscal year ended March 31, 2009. At Fujitsu, we cooperate with top suppliers and other providers to offer our joint customers outstanding value and the best in comprehensive, custom solutions. Working closely with partners like Microsoft, Intel and Accenture to name a few, we deliver products, services and solutions to meet the computing challenges you face every day. In doing so, we also show you the shortest path to a fully web-enabled business and provide the necessary insight for an effective overall strategy. Through our Solution Partner Program, we work with a wide variety of technology, software and service organizations to offer the market a complete spectrum of possibilities. These companies range from leaders in e-business and the Internet to specialists in enterprise resource planning, customer relationship management, databases, and much more. Through this program, we have also formed strong relationships with global systems integrators, management consultants, and industry leaders in storage technology. As one of the world’s leading and most successful IT companies, our Solution Partner Program covers a wide range of services to give System Integrators the security they need for their business. Our Dynamic Data Centre (DDC) service offers a wide range of expert solutions to help System Integrators implement highly flexible IT environments. To promote joint marketing opportunities in the small and mid-sized enterprise segment, we also encourage the formation of alliances between solution and sales partners through our twin partner initiative. At Fujitsu Technology Solutions we are pinning our hopes on the future. We are meeting tomorrow’s requirements to ensure the success of our customers today - with innovative and high-value IT products, IT infrastructures and service offers. We stand for our special sense of responsibility toward our customers, our employees and our environment. Acting responsibly is not just an empty promise for us, but the consequence of our objectives and thus a commitment for us, with which we approach our customers and partners - not only today, but also tomorrow.

    •