Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Konica Minolta OPS

    •  
    • Poslovne tehnologije su napredovale, potrebe korisnika su se promenile. Većina savremenih sistema za kopiranje i štampu su isprepletene mreže uređaja kojima niko ne upravlja niti ih održava u skladu sa stvarnim potrebama poslovanja kompanija. Optimizovane Usluge Štampe kompanije Konica Minolta kombinuju savetovanje, hardver, implementaciju softvera i upravljanje tokovima posla. Njihov cilj je dugoročno povećanje produktivnosti poslovanja kompanije putem efektivnog smanjenja troškova svakodnevne štampe i povećanja efikasnosti protoka dokumenata kroz organizaciju. Optimizovane Usluge Štampe su veoma fleksibilan sistem prilagođen savremenom poslovanju koji se može integrisati sa već postojećim poslovnim aplikacijama.
    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Konica Minolta

        Integracijom svetskih kompanija Konica i Minolta 2003. godine formirana je nova korporacija pod nazivom Konica Minolta Holdings, Inc. sa sedištem u Tokiju. Danas Konica Minolta širom sveta ima preko 30.000 zaposlenih i vodeći je proizvođač opreme za izradu kancelarijskih dokumenata. Konica Minolta teži ka tome da ponudi proizvode, usluge i rešenja za sve oblasti procesuiranja dokumenata ...
      • Konica Minolta

        Integracijom svetskih kompanija Konica i Minolta 2003. godine formirana je nova korporacija pod nazivom Konica Minolta Holdings, Inc. sa sedištem u Tokiju. Danas Konica Minolta širom sveta ima preko 30.000 zaposlenih i vodeći je proizvođač opreme za izradu kancelarijskih dokumenata. Konica Minolta teži ka tome da ponudi proizvode, usluge i rešenja za sve oblasti procesuiranja dokumenata i slika u digitalnoj formi. Pri tome je posebna pažnja posvećena menadžmentu dokumenata i poslovnim rešenjima kako u kancelarijskim uslovima, tako i u uslovima proizvodnje. Konica Minolta se danas naročito ponosi uređajima koji procesuiraju dokumente u boji, ali i svojim tehnološki posebnim i naprednim repromaterijalom koji omogućava najviši kvalitet i izrazite uštede pri samoj izradi dokumenata. Konica Minolta u Srbiji je predstavljena preko svoje firme Konica Minolta poslovna rešenja SE d.o.o. koja radi od početka 2008. godine i koja posluje kao sastavni deo koncerna Konica Minolta. Pre toga je Konica Minolta u Srbiji bila zastupljena preko svog predstavništva. Sa novim imenom i dosadašnjim iskustvom, sa zadovoljstvom, nastavljamo sve aktivnosti neophodne za kvalitetan tržišni nastup i odnos sa korisnicima - promocija, uvoz, nabavka i prodaja opreme i repromaterijala, tehnička podrška, obuka… Verujemo da je ovo prilika da svoje kancelarijsko poslovanje u segmentu izrade dokumenata osvežite savremenom tehnologijom, a Konica Minolta SE je spremna da sve svoje uvažene korisnike prati kao dobar poslovni partner. Konica Minolta poslovna rešenja SE d.o.o. Bulevar Milutina Milankovića 11a poslovna zgrada GTC Square, II sprat Novi Beograd, Srbija Tel: +38111/2691-599 +38111/2691-499 +38111/3132-619 Fax: +38111/2691-606 eMail: office(at)konicaminolta.co.rs Radno vreme: ponedeljak - petak, od 8h do 16h

    •