Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • MSI @ CeBIT 2010

    •  
    • Među kompanije koje su imale posebno upečatljive štandove na ovogodišnjem CeBIT-u i koje su privukle veliku pažnju posetila, svakako spada i MSI. Prostrana izložbena postavka obuhvatila je aktuelnu ponudu ovog proizvođača, a posetioci su dosta vremena proveli kod novih 3D računara i atraktivnih sve-u-jednom sistema sa ekranima osetljivim na dodir. Sagovornik: Eric van Beurden, Manager, Product Marketing, Mystar Computer B.V.
    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
          • Datum: 23/05/09
        Budući da su ušli u evropski Top Ten proizvođača notebook računara, nastup kompanije MSI ...
          • Datum: 23/05/09
        Eric Van Beurden, Product Marketing Manager, Mystar Computer B.V.
       
          • Datum: 23/05/09
        Tajvanska kompanija MSI je, pored notebook računara, na sajmu CeBIT bila prisutna i sa ostalim ...
          • Datum: 23/05/09
        Wi-Fi Network Device ili skraćeno Wind jedan je od računara koji stižu na talasu ogromne ...
          • Datum: 23/05/09
        Iako se serija grafičkih kartica sa nVidia GeForce 8800 čipsetom pojavila pre nekoliko meseci, ...
    •  
    •  
    •  
      • MSI

        Founded in August 1986, MSI has continued to uphold a business philosophy that stresses "Award-winning product quality and outstanding customer service". MSI specializes in the design and manufacture of mainboards, graphics card, add-on cards, servers/workstations, iPC, barebones, communication devices, CE products, Notebooks, and car PC products. "Quality Products Create Faithful Customers" is ...
      • MSI

        Founded in August 1986, MSI has continued to uphold a business philosophy that stresses "Award-winning product quality and outstanding customer service". MSI specializes in the design and manufacture of mainboards, graphics card, add-on cards, servers/workstations, iPC, barebones, communication devices, CE products, Notebooks, and car PC products. "Quality Products Create Faithful Customers" is a motto that guides all that we do at MSI. For this reason, MSI goes all out to be the best of the best in research and development. Currently, 2,500 experienced engineers staff our research and development department. This talented team carries out its work with the latest research equipment, continuing to raise the bar on product quality and innovative product features. At MSI, we put our motto -- "Quality Products Create Faithful Customers" -- into living practice. In 1995 and 1996, we received ISO-9002 and ISO-9001 product quality certification, respectively. In 1999, MSI received ISO-14001 environmental certification, affirming our commitment to the environment. Furthermore, MSI products undergo rigorous quality control testing, attaining a 99.6% quality rate, a level far higher than the industry standard. MSI's superior product quality has garnered exceedingly favorable coverage from the global media, countless awards, and a very enthusiastic customer response.

    •