Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Samsung DeX

    •  
    • Samsung je plasirao dodatak za Galaxy S8 telefon koji pretvara mobilni telefon u mini desktop računar. U pitanju je mala bazna stanica pod nazivom Dex Station. Poseduje funkcije kao što su file manager, desktop web pretraživač, a  zajedno sa tastaturom i mišem nude mogućnost da svoj mobilni telefon koristitie kao kućni računar, na Android operativnom sistemu koji je optimizovan za prikaza na monitoru ili televizoru.

      Na njemu možete pokrenuti Citrix, VMWare, VDA, sve Amazon cloud servise, a postoji  i potpuna podrška za Adobe i Acrobat mobilne servise. Uz Microsoft Office 365 aplikacije postoji dobar izbor aplikacija koje u potpunosti mogu podržati prikaz u DeX načinu rada, preko celog ekrana monitora ili tv-a. Microsoft Office za biznis korisnike poseduje potpuno funcionalan Excel, Word ili Powerpoint. 

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Samsung

        The Samsung Group is a multinational conglomerate corporation headquartered in Samsung Town, Seoul, South Korea. It is the world's largest conglomerate by revenue[3][4] with an annual revenue of US $173.4 billion in 2008[2] and is South Korea's largest chaebol. The meaning of the Korean hanja word Samsung is "tristar" or "three stars". The Samsung Group is composed of numerous ...
      • Samsung

        The Samsung Group is a multinational conglomerate corporation headquartered in Samsung Town, Seoul, South Korea. It is the world's largest conglomerate by revenue[3][4] with an annual revenue of US $173.4 billion in 2008[2] and is South Korea's largest chaebol. The meaning of the Korean hanja word Samsung is "tristar" or "three stars". The Samsung Group is composed of numerous international affiliated businesses, most of them united under the Samsung brand including Samsung Electronics, the world's largest electronics company, Samsung Heavy Industries, the world's second largest shipbuilder and Samsung C&T, a major global construction company. Samsung has been the world's most popular consumer electronics brand since 2005 and is the best known South Korean brand in the world.[9] Samsung Group accounts for more than 20% of South Korea's total exports and is the leader in many domestic industries, such as the financial, chemical, retail and entertainment industries. The company's strong influence in South Korea is visible throughout the nation, which has been referred to as the "Republic of Samsung". Samsung Electronics is the world's largest electronics and technology company with a revenue of $117.4 billion in 2009, headquartered in Samsung Town, Seoul, South Korea. It is the largest South Korean company and the flagship subsidiary of the Samsung Group. Samsung Electronics is the global market leader in more than 60 products, including semiconductors such as DRAM, SDRAM, flash memory and hard drives, digital displays such as LCD displays, plasma displays and OLED displays, home electronics such as TVs, DVD players, Blu-ray players, home cinema systems, set-top boxes and projectors, mobile devices such as mobile phones, MP3 players, digital cameras and camcorders, computing products such as monitors, laptops, UMPCs, CD and DVD Drives, laser printers and fax machines and home appliances such as refrigerators, washing machines, microwaves, ovens, vacuum cleaners and air conditioners. In 2005, Samsung surpassed Japanese rival Sony for the first time to be rated as the new leading and most popular consumer electronics brand in the world by Interbrand. In 2007, Samsung Electronics' handset division overtook American rival Motorola, making it the world's second-largest mobile phone maker. At the end of 2007, Samsung Electronics exceeded the $100 billion mark in annual sales for the first time in its history. In 2009, Samsung overtook Siemens of Germany and Hewlett-Packard of the U.S. with a revenue of $117.4 billion to take the No.1 spot as the world's largest technology company. (Source: Wikipedia)

    •