Da li online sistemi za rezervaciju smeštaja zamenjuju hotele?

Usled razvoja  poslovnih rešenja koji se oslanjaju na internet, iznajmljivanje apartmana je doživelo veliki rast popularnosti u svetu, kao i u Srbiji. Da li su ovakvi servisi opasnost za hotelsku industriju i kakav to uticaj ima na uslužni sektor?

Servis koji je promenio način na koji ljudi traže smeštaj

Svakako najveći onlajn sistem za rezervaciju smeštaja jeste američka kompanija Airbnb. Nastala 2008. kompanija je za devet godina poslovanja dostigla vrednost veću od 30 milijardi dolara. Airbnb danas više vredi od čuvenog lanca hotela Hilton, koji posluje skoro čitav vek!

Kako je kompanija koja posluje deset puta kraće, ostvarila veću vrednost od jednog čuvenog lanca hotela? Evo nekoliko činjenica:

  • Airbnb ima više listinga širom sveta od čuvenih lanaca hotela Meriot i Starvud zajedno. Međutim, ove veličine nisu baš uporedive, jer nije reč o istoj tipu smeštaja. Neki deo listinga Airbnb-a se tiče pojedinačnih soba, dok drugi deo smeštaja može da smesti više ljudi nego tipična hotelska soba.
  • Na osnovu velike analize, nisu sve smeštajne jedinice zapravo konkurencija hotelima, u smislu da nisu dostupne tokom cele godine. Kada se izdvoji samo smeštaj koji je konkurentan sa hotelima, Airbnb dolazi ispred Hiltona po kapacitetu.

Iznajmljivanje apartmana u Srbiji

Pored samog Airbnb-a, vremenom su se razvili i domaći sistemi koji omogućavaju lako iznajmljivanje apartmana u Srbiji, kao što su na primer Stan na dan sistemi, Klik Apartmani i drugi. Nije tajna da su apartmani Beograd, Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i ostale destinacije učinili znatno pristupačnijim.

Ako do sada niste koristili neki od ovih sistema i pitate se u čemu je caka, odgovor je jednostavan, ljudi su povučeni jeftinijim cenama. Na osnovu globalne studije u kojoj su upoređivane cene hotelskog smeštaja i Airbnb-a, utvrđena je razlika u korist Airbnb-a. 

Cene smeštaja koji možete rezevrisati preko ovog onlajn sistema su u proseku jeftinije u odnosu na hotele. Nije ni čudo zašto je sistem dobio na popularnosti.

Airbnb i hoteli u brojkama

Airbnb raste mnogo brže od industrije hotela, iako danas nije tolika pretnja industriji, pitanje je kako će se taj rast odraziti na hotelski biznis u budućnosti.

Na osnovu podataka iz prethodnih godina, broj putnika koji je koristio Airbnb u 2015. godini iznosio je 15 procenata, dok je naredne godine taj broj porastao na 19% (umesto očekivanih 18%), a ove godine se očekuje da će procenat iznositi 25! 

Još više zapanjujući podatak jeste da je među anketiranim putnicima, skoro polovina putnika zamenila hotelski smeštaj u korist onlajn sistema. 

Istraživanje je sprovela renomirana investiciona banka Morgan Stanley, a njihova procena je da će servis nastaviti da dobija nove korisnike i da će to imati direktan negativan uticaj na sposobnost hotela da održe isti nivo kapaciteta i cena koji su do sada imali.

Takođe veruju da će Airbnb imati uticaj na prihode hotela u narednim godinama, zato što će hoteli biti primorani da snize cene kako bi povećali broj prodatih soba.

Međutim, glavni izvor prihoda hotela je ostao prilično stabilan, a to je poslovni sektor. Poslovni ljudi se i dalje odlučuju za smeštaj u hotelima, a to je najprofitabilniji sektor potrošača hotelske industrije. 

Ovo je ključno pitanje za budućnost hotela - koliko će potrošača iz biznis sektora Airbnb moći da konvertuje? Ako taj broj bude značajan, hotelska industrija će morati da uvede radikalne promene.

Ovom prilikom su naravno izuzeti svi drugi metodi rezervacije smeštaja preko posrednika, kao što su turističke agencije za mlade koje organizuju masovna party putovanja, zatim druge organizatore putovanja, agencije za organizaciju dešavanja globalnog karatera i druge, koji obično rezervišu hotelski smeštaj za svoje putnike / kupce.

Šta hoteli rade za to vreme?

Hoteli menjaju svoj nastup kako bi udovoljili dominantnom demografskom sektoru i ciljanim potrošačima - milenijalcima. Tradicionalni brendovi lansiraju pod-brendove koji poprimaju specifičan izgled, koji treba da adresira želju milenijalaca za autentičnošću.

Drugi pokušavaju da ih privuku tehnološkim inovacijama, opremajući sobe sa pametnom tehnologijom koja će omogućiti korisnicima da sva podešavanja (od temperature, osvetljenja, televizora…) vrše preko pametnih telefona.

Ko je u dobitku?

Kome više odgovara ova situacija, hotelima, onlajn servisima ili… 

Najviše profitiraju potrošači! Konkurencija je uvek dobra stvar, a kada se kompanije međusobno takmiče za novac potrošača, krajnji korisnici najviše dobijaju. Hoteli su se godinama usmeravali na luksuz i specifične usluge, a noviteti su ih primorali da razmišljaju van kutije.

Koji je vaš preferirani izbor smeštaja? Da li ste koristili onlajn servise za rezervaciju smeštaja u prethodnih godinu dana?

    • Zaštitite onlajn-naloge sigurnim lozinkama

    •  
    • Internet se u današnje vreme koristi za raznorazne aktivnosti, uključujući onlajn-banking, kupovinu preko interneta, onlajn-istraživanje kao i u svrhu socijalizacije. U poslednjih nekoliko godina došlo je do ogromnog porasta broja društvenih mreža poput sajtova Facebook, MySpace itd., gde korisnici mogu da dele svakakve privatne podatke, kao i muziku, fotografije i video-snimke. Nažalost, što više ličnih podataka korisnici učine dostupnim preko interneta, više su izloženi onlajn krađi identiteta. Do krađe identiteta dolazi kada kriminalac ukrade poverljive lične podatke koji mu omogućavaju da koristi usluge i obavlja kupovine, lažno se predstavljajući kao žrtva koju je oštetio. Primera radi, sajber-kriminalac bi mogao da otvori bankovni račun ili da podnese zahtev za vozačku dozvolu ili pasoš korisnika. Ili bi jednostavno mogao da ukrade novac direktno sa žrtvinog računa. Budući da su lozinke veoma vredni podaci, jasno je da su izuzetno važne. Svi onlajn korisnički nalozi trebalo bi da budu zaštićeni lozinkama, ali one treba budu i pažljivo odabrane i sačuvane. Odabir dobre lozinke je važan deo smanjenja rizika od mogućnosti da postanete žrtva sajber-kriminala. Sledeće smernice, koje preporučuje stručnjaci kompanije Kaspersky Lab, trebalo bi da pomognu prilikom odabira lozinke za onlajn-naloge.

       

      Kako odabrati sigurnu lozinku

      • Neka vaše lozinke budu lake za pamćenje, kako ne biste morali da ih zapisujete ili čuvate na svom kompjuteru (zapamtite, fajl sa vašom lozinkom može biti ukraden od strane sajber-kriminalaca).

      • Nemojte koristiti prave reči, koje hakeri odnosno sajber-kriminalci mogu pronaći u rečniku.

      • Koristite kombinaciju malih i velikih slova, brojeva, kao i znakova koji nisu alfanumerički, poput interpunkcijskih (mada ovi poslednji nisu uvek dozvoljeni).

      • Nemojte reciklirati lozinke, na pr. nemojte koristiti ’lozinka1’, ’lozinka2’, ’lozinka3’ itd.za različite naloge.

      • Ako je moguće, za lozinku radije odaberite sintagmu nego jednu reč.

      • Nemojte koristiti istu lozinku za više naloga. Ako sajber-kriminalac otkrije lozinku za jedan nalog, može da je iskoristi za pristup ostalim nalozima.

       

      Kako da zaštitite svoje lozinke

      • Nemojte koristiti očigledne lozinke koje su lake za pogađanje, poput imena supružnika, deteta, kućnog ljubimca, broja registracije automobila, poštanskog broja itd.

      • Nikome nemojte govoriti svoje lozinke. Ako neka organizacija kontaktira sa vama i zatraži vašu lozinku, čak i telefonom, nemojte davati bilo kakve lične podatke. Zapamtite, nikada ne znate ko je sa druge strane telefonske linije.

      • Ukoliko dobijete email-potvrdu od internet-prodavnice, ili bilo kog sajta, koja sadrži novu lozinku, ponovo se ulogujte i odmah promenite svoju lozinku.

      • Proverite da li vaš sigurnosni softver blokira pokušaje sajber-kriminalaca da presreću ili kradu lozinke.

      • Ako vam je teško da zapamtite veliki broj kompleksnih lozinki, razmislite o instalaciji softvera za upravljanje lozinkama, kao što je Kaspersky Password Manager. Ovakav program će bezbedno čuvati sve vaše lozinke, a na vama je samo da zapamtite glavnu lozinku.

    •  
    •  
    • Komentari

    •  
    •  
    •  
      • Singi

        Singi se još od 2001. godine bavi poslovima informatičke bezbednosti i možemo slobodno reći da smo lideri u oblasti zaštite podataka, kako u Srbiji, tako i u regionu. Naša specijalnost je pre svega zaštita od računarskih virusa, ali i sprečavanje gubitka podataka i njihov oporavak u slučajevima havarija. Kako sve veći broj ljudi u svom svakodnevnom životu koristi računare i razne ...
      • Singi

        Singi se još od 2001. godine bavi poslovima informatičke bezbednosti i možemo slobodno reći da smo lideri u oblasti zaštite podataka, kako u Srbiji, tako i u regionu. Naša specijalnost je pre svega zaštita od računarskih virusa, ali i sprečavanje gubitka podataka i njihov oporavak u slučajevima havarija.

        Kako sve veći broj ljudi u svom svakodnevnom životu koristi računare i razne vrste informatičkih usluga, tako i ova problematika dobija na značaju, bilo da se radi o kućnim ili poslovnim korisnicima. Štaviše, različite teme iz ove oblasti su sve prisutnije u medijima, pošto interesovanje javnosti za njih stalno raste. Vrlo često, svedoci smo različitih vesti o pojavi novih računarskih virusa, napadima zlonamernih hakera ili curenju podataka. Broj ovakvih pretnji se svakoga dana uvećava i sve veći broj ljudi postaje svestan njihove ozbiljnosti.

        Singi čini život bezbednijim i sigurnijim.

    •